
Click here for English how to practice passages
Većina kompozicija koje izrađujemo i vježbamo ima „onu jednu pasažu“, a ponekad i puno njih… Postoje razni načini kako ih najbolje i najefikasnije izvježbati, a ovo je jedan od njih koji se meni i mojim učenicima pokazao najboljim. Vježbajući pasaže na ovaj način, omogućujemo sinapsama u mozgu da postanu stabilnije, mijelinski omotač deblji, a sve to jednostavno tako što si posvješćujemo svaku notu podjednako. Time pasaža postaje ujednačena, a pokreti sigurniji i opušteniji.
Koraci
1.Sviramo po dvije note punktirano, prva nota je duga.

2. Sviramo po dvije note punktirano, prva nota je kratka.

3. Sviramo naglasak na prvu notu u skupini.

4. Sviramo naglasak na drugu notu u skupini.

5. Sviramo naglasak na treću notu u skupini.

6. Sviramo naglasak na četvrtu notu u skupini.

Ukoliko zadana ritamska figura ima i više nota, koraci s naglascima se nastavljaju do zadnje note.
Nakon ovih koraka, dio pasaže koji izvježbavamo (ili cijelu pasažu) možemo odsvirati kako je napisan, ali u sporom tempu, kojeg ćemo potom postupno ubrzavati. Maksimalni tempo je onaj u kojem možemo precizno, čisto i artikulirano odsvirati svaku notu.
Čitajte i :
Ovaj način vježbanja primjenjiv je za sve pasaže u parnim ritmovima, za sve uzraste i sve instrumente.
O načinu vježbanja pasaža u neparnim ritmovima biti će riječi u nekom od sljedećih članaka.
Upute kako vježbati pasaže možete pogledati u videu ovdje.

The majority of the pieces that we practice have “that one passage” (or sometimes a lot of them). There are many ways to practice them and this one has proven to be the best and most efficient for me and my students. By practicing the passages in this way, we allow the synapses in the brain to become more stable, the myelin sheath thicker, and all this simply by paying attention to each note equally. This makes the passage more even and the movements more confident and more relaxed.
Steps
1. We play two notes dotted, the first note is long.

2. We play two notes dotted, the first note is short.

3. We play the accent on the first note in the group.

4. We play the accent on the second note in the group.

5. We play the accent on the third note in the group.

6. We play the accent on the fourth note in the group.

If the rhythmic figure in the passage has more than four notes, we continue the steps with the accents until the last note.
After these steps, we can play the part of the passage we are rehearsing (or the whole passage) as it is written, but at a slow tempo, which we will then gradually accelerate. The maximum tempo is the one in which we can play each note precisely, cleanly, and articulately.
Read also:
This way of practicing is applicable for all passages in even rhythms, for all ages of players and all instruments.
The way to practice passages in odd rhythms will be explained in one of the following articles.
Instructions on how to practice the passages can be seen in the video here.
Pingback:New book - Violin Positions [+ FREE PRINTABLE] - Pizzicato
Pingback:4 easy ways to practice better | 4 laka načina za bolje vježbanje